Show simple item record

dc.contributor.advisorCarreño Martínez, Marisol
dc.contributor.authorRodríguez Cruz, Sebastian
dc.contributor.authorRojas Gómez, Carlos Alberto
dc.date.accessioned2021-09-06T17:00:07Z
dc.date.available2021-09-06T17:00:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11396/6931
dc.descriptionEste artículo presenta el planteamiento de parámetros didácticos que ayudarán a la puesta en marcha de la cátedra de la paz en el aspecto convivencial y resolución de conflictos en la Facultad de Negocios Internacionales de la Corporación Unificada Nacional (CUN). Por medio de encuestas y entrevistas realizadas a un grupo de estudiantes y docentes de dicha Facultad, se llegó a la conclusión de que diversas estrategias de participación estudiantil facilitarán el proceso de implementación de la cátedra de “la paz” dentro de la Facultad de Negocios Internacionales de la CUN. Estos parámetros pueden eventualmente aplicarse en otras instituciones de educación superior que están introduciendo dicha cátedra.spa
dc.description.abstractThis article shows the approach and subsequent construction of a didactic proposal that will help the implementation of the chair of peace in the aspect of coexistence and conflict resolution in the faculty of International Business of the National Unified Corporation (CUN). Through surveys and interviews with a group of students and professors of this faculty, it was concluded that strategies of student and teacher participation such as debates, film forums and talks, use of activities such as selfportraits, careers of observation and podcasts, would facilitate the process of implementation of the chair of "peace" within the Faculty of International Business of the CUN. This proposal could eventually be applied in other institutions of higher education that are introducing such a chair.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad La Gran Colombiaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectParámetros didácticosspa
dc.subjectCátedra de la pazspa
dc.subjectConvivenciaspa
dc.subjectResolución de conflictosspa
dc.titleSuma-paz, parámetros didácticos para el desarrollo de la cátedra de paz en educación superiorspa
dc.subject.lembEducación ruralspa
dc.subject.lembMétodos de enseñanzaspa
dc.subject.lembEducación cívicaspa
dc.publisher.departmentFacultad de Postgradosspa
dc.publisher.programMaestría en Educaciónspa
dc.subject.keywordDidactical proposalspa
dc.subject.keywordChair of peacespa
dc.subject.keywordCoexistencespa
dc.subject.keywordConflict resolutionspa
dc.coverage.locationBogotáspa
dc.creator.degreeMagister en Educaciónspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International