• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    El papel social y educativo de la crítica literaria

    The social and educational role of literary criticism;
    O papel social e educacional da crítica literária

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - El papel social y educativo de la crítica literaria T1 - The social and educational role of literary criticism T1 - O papel social e educacional da crítica literária UR - http://hdl.handle.net/11396/6905 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6905, author = {}, title = {El papel social y educativo de la crítica literariaThe social and educational role of literary criticismO papel social e educacional da crítica literária}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6905} }RT Generic T1 El papel social y educativo de la crítica literaria T1 The social and educational role of literary criticism T1 O papel social e educacional da crítica literária LK http://hdl.handle.net/11396/6905 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    criticism
    theory
    reading
    writer
    reader
    crítica
    teoría
    lectura
    escritor
    lector
    crítica
    teoria
    leitura
    escritor
    leitor
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    Este ensaio é uma reflexão sobre o papel da crítica no campo dos estudos literários e a missão do professor como guia na leitura de textos clássicos.  Propõe-se que a crítica desempenhe um papel de orientação e persuasão na leitura e daí o benefício para a interpretação e avaliação da obra literária.
     
    This essay is a reflection on the role of criticism in the field of literary studies and the mission of the teacher as a guide in the reading of classical texts.  It is proposed that criticism plays a role of orientation and persuasion in reading, and from it, the benefit for the interpretation and appreciation of the literary work.
     
    Este ensayo es una reflexión sobre el papel de la crítica en el ámbito de los estudios literarios y la misión del profesor como orientador en la lectura de textos clásicos.  Se plantea que la crítica cumple un rol de orientación y persuasión en la lectura y de ella el provecho para la interpretación y valoración de la obra literaria.  
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6905
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback