• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Pregrados
    • Licenciatura en Filosofía e Historia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Pregrados
    • Licenciatura en Filosofía e Historia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Apuntes para una articulación crítica entre un proyecto ontológico de liberación y un programa curricular en construcción: Un análisis a la documentación legal vigente del programa de Lic en Filosofía e historia de la UGC a partir de la obra de Enrique Dussel Ética de la liberación en la edad de la globalización y la exclusión (1998)

    Thumbnail
    View/Open
    APUNTES PARA UNA ARTICULACIÓN CRÍTICA ENTRE UN PROYECTO ONTOLÓGICO DE LIBERACIÓN Y UN PROGRAMA CURRICULAR EN CONSTRUCCIÓN.pdf (Trabajo de grado) (1013.Kb)

    Date

    2017

    Author

    Santos Gutiérrez, Cristhian Ricardo

    Título obtenido

    Licenciado(a) en Filosofía e Historia

    Director de tesis

    Acevedo Oquendo, Rogelio

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Facultad

    Facultad de Ciencias de la Educación

    Programa

    Licenciatura en Filosofía e Historia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Apuntes para una articulación crítica entre un proyecto ontológico de liberación y un programa curricular en construcción: Un análisis a la documentación legal vigente del programa de Lic en Filosofía e historia de la UGC a partir de la obra de Enrique Dussel Ética de la liberación en la edad de la globalización y la exclusión (1998) AU - Santos Gutiérrez, Cristhian Ricardo Y1 - 2017 UR - http://hdl.handle.net/11396/4481 PB - Universidad La Gran Colombia AB - The present philosophical research text proposes a "No-Eurocentric" reading of those criteria, principles and concepts that underlie the theoretical framework under which it is intended to train the future graduates in Philosophy and History of Universidad La Gran Colombia, based on the analysis of the legal documentation in force that governs it and having as reference the ethical-pedagogical project presented by Enrique Dussel in his work: Ética de la liberación en la época de la globalización y la exclusion, published in 1998. So, in agreement with this objective, this work is around the methodological proposal of a formative research of qualitative type where the degree of depth from which the concrete phenomenon of study, would be addressed will be marked within the limits of an exploratory level of investigation and an analysis documentary papers. For these reasons, the present philosophical work will be divided in two parts: the first, the critical analysis of the criteria, principles and concepts of the ethical-pedagogical project proposed by Dussel and materialized in his 1998 Ethics. Second, the critical analysis of the criteria, principles and concepts that underpin the theoretical framework of the undergraduate program in Philosophy and History of the Universidad La Gran Colombia, and thus, to end with the unveiling of the conditions of possibility of a critical articulation between these two ontological projects. ER - @misc{11396_4481, author = {Santos Gutiérrez Cristhian Ricardo}, title = {Apuntes para una articulación crítica entre un proyecto ontológico de liberación y un programa curricular en construcción: Un análisis a la documentación legal vigente del programa de Lic en Filosofía e historia de la UGC a partir de la obra de Enrique Dussel Ética de la liberación en la edad de la globalización y la exclusión (1998)}, year = {2017}, abstract = {The present philosophical research text proposes a "No-Eurocentric" reading of those criteria, principles and concepts that underlie the theoretical framework under which it is intended to train the future graduates in Philosophy and History of Universidad La Gran Colombia, based on the analysis of the legal documentation in force that governs it and having as reference the ethical-pedagogical project presented by Enrique Dussel in his work: Ética de la liberación en la época de la globalización y la exclusion, published in 1998. So, in agreement with this objective, this work is around the methodological proposal of a formative research of qualitative type where the degree of depth from which the concrete phenomenon of study, would be addressed will be marked within the limits of an exploratory level of investigation and an analysis documentary papers. For these reasons, the present philosophical work will be divided in two parts: the first, the critical analysis of the criteria, principles and concepts of the ethical-pedagogical project proposed by Dussel and materialized in his 1998 Ethics. Second, the critical analysis of the criteria, principles and concepts that underpin the theoretical framework of the undergraduate program in Philosophy and History of the Universidad La Gran Colombia, and thus, to end with the unveiling of the conditions of possibility of a critical articulation between these two ontological projects.}, url = {http://hdl.handle.net/11396/4481} }RT Generic T1 Apuntes para una articulación crítica entre un proyecto ontológico de liberación y un programa curricular en construcción: Un análisis a la documentación legal vigente del programa de Lic en Filosofía e historia de la UGC a partir de la obra de Enrique Dussel Ética de la liberación en la edad de la globalización y la exclusión (1998) YR 2017 LK http://hdl.handle.net/11396/4481 PB Universidad La Gran Colombia AB The present philosophical research text proposes a "No-Eurocentric" reading of those criteria, principles and concepts that underlie the theoretical framework under which it is intended to train the future graduates in Philosophy and History of Universidad La Gran Colombia, based on the analysis of the legal documentation in force that governs it and having as reference the ethical-pedagogical project presented by Enrique Dussel in his work: Ética de la liberación en la época de la globalización y la exclusion, published in 1998. So, in agreement with this objective, this work is around the methodological proposal of a formative research of qualitative type where the degree of depth from which the concrete phenomenon of study, would be addressed will be marked within the limits of an exploratory level of investigation and an analysis documentary papers. For these reasons, the present philosophical work will be divided in two parts: the first, the critical analysis of the criteria, principles and concepts of the ethical-pedagogical project proposed by Dussel and materialized in his 1998 Ethics. Second, the critical analysis of the criteria, principles and concepts that underpin the theoretical framework of the undergraduate program in Philosophy and History of the Universidad La Gran Colombia, and thus, to end with the unveiling of the conditions of possibility of a critical articulation between these two ontological projects. OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Enrique Dussel
    Ética de la liberación
    Modelo pedagógico
    Modelos de enseñanza
    Filosofía - Enseñanza
    Conducta (Ética)
    Formación profesional de maestros - Filosofía
    Planes de estudio universitario
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    El presente trabajo de investigación propone una lectura “no eurocéntrica” de aquellos criterios, principios y conceptos que fundamentan el marco teórico bajo el cual se pretende formar a los futuros licenciados en filosofía e historia de la Universidad la Gran Colombia, a partir del análisis de la documentación legal vigente que rige a la misma y teniendo como marco de referencia el proyecto ético-pedagógico expuesto por Enrique Dussel en su obra Ética de la liberación en la época de la globalización y la exclusión publicada en 1998. En concordancia con dicho objetivo, este trabajo gira entorno a la propuesta metodológica de una investigación formativa de tipo cualitativo donde el grado de profundidad desde el que se abordará el fenómeno concreto de estudio, estará marcado dentro de los límites de un nivel exploratorio de investigación y un análisis documental. El presente trabajo estará dividido en dos parte; primero, el análisis crítico de los criterios, principios y conceptos del proyecto ético-pedagógico propuesto por Dussel y materializado en su ética de 1998 y segundo, el análisis crítico de los criterios, principios y conceptos que fundamentan el marco teórico del programa de licenciatura en filosofía e historia de la Universidad la Gran Colombia, para así, finalizar entonces con la develación de las condiciones de posibilidad de una articulación critica entre estos dos proyectos ontológicos.

    Abstract

    The present philosophical research text proposes a "No-Eurocentric" reading of those criteria, principles and concepts that underlie the theoretical framework under which it is intended to train the future graduates in Philosophy and History of Universidad La Gran Colombia, based on the analysis of the legal documentation in force that governs it and having as reference the ethical-pedagogical project presented by Enrique Dussel in his work: Ética de la liberación en la época de la globalización y la exclusion, published in 1998. So, in agreement with this objective, this work is around the methodological proposal of a formative research of qualitative type where the degree of depth from which the concrete phenomenon of study, would be addressed will be marked within the limits of an exploratory level of investigation and an analysis documentary papers. For these reasons, the present philosophical work will be divided in two parts: the first, the critical analysis of the criteria, principles and concepts of the ethical-pedagogical project proposed by Dussel and materialized in his 1998 Ethics. Second, the critical analysis of the criteria, principles and concepts that underpin the theoretical framework of the undergraduate program in Philosophy and History of the Universidad La Gran Colombia, and thus, to end with the unveiling of the conditions of possibility of a critical articulation between these two ontological projects.
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/4481
    Collections
    • Licenciatura en Filosofía e Historia [22]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback