• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Postgrados
    • Especialización en Gerencia Financiera
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Postgrados
    • Especialización en Gerencia Financiera
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Análisis del impacto financiero derivado de la condición socioeconómica de los estudiantes y su incidencia en la prueba pisa en Bogotá, en el período 2009-2015

    Thumbnail
    View/Open
    Análisis_financiero_pruebas_PISA_2009-2015.pdf (Trabajo de grado) (1.405Mb)
    Carta de autorización.pdf (Carta de autorización) (1.654Mb)

    Date

    2016

    Author

    Botero Guerrero, Esperanza

    Director de tesis

    Rodríguez Zambrano, Hernando

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Análisis del impacto financiero derivado de la condición socioeconómica de los estudiantes y su incidencia en la prueba pisa en Bogotá, en el período 2009-2015 AU - Botero Guerrero, Esperanza Y1 - 2016 UR - http://hdl.handle.net/11396/4266 AB - This research focuses in analyzing the financial impact of student’s socioeconomic conditions according to the educational model for primary and secondary schools in Colombia, and also reflected on PISA tests applied in Bogota of 2009-2015. Qualitative models of statistical inference and quantitative models of descriptive statistics had been used to test the research hypothesis. Research findings establish that student’s poor socioeconomic status influences negatively on their results of PISA tests and more generally it affects academic performance. ER - @misc{11396_4266, author = {Botero Guerrero Esperanza}, title = {Análisis del impacto financiero derivado de la condición socioeconómica de los estudiantes y su incidencia en la prueba pisa en Bogotá, en el período 2009-2015}, year = {2016}, abstract = {This research focuses in analyzing the financial impact of student’s socioeconomic conditions according to the educational model for primary and secondary schools in Colombia, and also reflected on PISA tests applied in Bogota of 2009-2015. Qualitative models of statistical inference and quantitative models of descriptive statistics had been used to test the research hypothesis. Research findings establish that student’s poor socioeconomic status influences negatively on their results of PISA tests and more generally it affects academic performance.}, url = {http://hdl.handle.net/11396/4266} }RT Generic T1 Análisis del impacto financiero derivado de la condición socioeconómica de los estudiantes y su incidencia en la prueba pisa en Bogotá, en el período 2009-2015 YR 2016 LK http://hdl.handle.net/11396/4266 AB This research focuses in analyzing the financial impact of student’s socioeconomic conditions according to the educational model for primary and secondary schools in Colombia, and also reflected on PISA tests applied in Bogota of 2009-2015. Qualitative models of statistical inference and quantitative models of descriptive statistics had been used to test the research hypothesis. Research findings establish that student’s poor socioeconomic status influences negatively on their results of PISA tests and more generally it affects academic performance. OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Educación financiera
    Impacto financiero
    Condición socioeconómica
    Calidad académica
    Pruebas PISA
    Programa para la Evaluación Internacional de Alumnos (PISA)
    Análisis financiero
    Educación (Finanzas)
    Alfabetización tecnológica - Colombia
    Mediciones y pruebas educativas - Colombia - 2009 a 2015
    Economía - Aspectos sociológicos
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    La presente investigación está enfocada hacia el análisis del impacto financiero derivado de la condición socioeconómica de los estudiantes, según el modelo de educación básica y media en Colombia, y su incidencia en la prueba PISA en Bogotá, en el período 2009-2015. Para su desarrollo se utilizaron modelos cualitativos de inferencia estadística y modelos cuantitativos de estadística descriptiva, con el fin de comprobar la hipótesis de investigación, encontrándose efectivamente que una condición socioeconómica deficiente en los estudiantes influye negativamente en los resultados de la Prueba PISA y en general en baja calidad académica de los mismos.

    Abstract

    This research focuses in analyzing the financial impact of student’s socioeconomic conditions according to the educational model for primary and secondary schools in Colombia, and also reflected on PISA tests applied in Bogota of 2009-2015. Qualitative models of statistical inference and quantitative models of descriptive statistics had been used to test the research hypothesis. Research findings establish that student’s poor socioeconomic status influences negatively on their results of PISA tests and more generally it affects academic performance.
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/4266
    Collections
    • Especialización en Gerencia Financiera [125]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback