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dc.contributor.advisorGarzón Vanegas, Alba Lucyspa
dc.contributor.authorAbril Romero, Guillermo Lucianospa
dc.contributor.authorGómez Tovar, Derly Johanaspa
dc.date.accessioned2019-06-13T16:19:59Z
dc.date.available2019-06-13T16:19:59Z
dc.date.issued2018spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11396/3999
dc.descriptionCon la realización de este estudio de mercado se pretende establecer si es viable la creación de una aplicación móvil especializada en la venta de alimentos del mercado por internet, que permita a las personas ahorrar tiempos de desplazamiento, haciendo que puedan emplear dicho tiempo en otras actividades productivas. Por otra parte, esta aplicación ayudará a las personas a consultar en línea los productos que desean comprar, para que los puedan adquirir con las diferentes ofertas que ofrecen las cadenas de supermercados, lo cual contribuirá a minimizar el costo en la compra de alimentos. Haciendo uso de información estadística presentada la Cámara Colombia de Comercio Electrónico e informes sobre navegación y ventas por internet se demostrará el incremento de las ventas realizadas por este medio, cual es la edad de las personas que más compran productos y realizan diferentes clases de transacciones en línea, el aumento en el nivel de confianza por parte de las familias para realizar operaciones comerciales por internet. (KPMG, 2017) La encuesta aplicada a un grupo de 100 personas, nos muestra el promedio de transacciones que mensualmente los encuestados realizan por internet, cuales son las operaciones comerciales que más realicen, cual es el porcentaje de ingresos que destinan para la compra de alimentos, cual es el valor promedio de ingresos que destinan para la compra de alimentos, cuales son los alimentos que más han comprado por internet, cuales son las características de los productos que tienen en cuenta al momento de realizar una compra.spa
dc.description.abstractWith the completion of this market study is to establish whether it is viable to create a mobile application specialized in buying food from the market via the Internet, which allows people to save travel time, making it possible to use that time in other activities productive On the other hand, this application will help people to consult online the products they want to buy, so that they can buy them with the different offers offered by the supermarket chains, which will help to minimize the cost of buying food. Making use of statistical information presented by the Colombian Chamber of Electronic Commerce and reports on navigation and purchases over the Internet will show the increase in purchases made by this means, which is the age of the people who most buy products and perform different kinds of transactions in line, the increase in the level of confidence on the part of families to carry out commercial operations over the internet. The survey applied to a group of 100 people shows us the average number of monthly transactions that the respondents carry out online, which are the commercial operations they perform the most, which is the percentage of income that they allocate for the purchase of food, which is the average value of income that they allocate for the purchase of food, which are the foods that they have bought the most online, which are the characteristics of the products they take into account when making a purchase. By means of the application of tools such as Benchmarking, leading companies in the sector will be analyzed and studied, which will allow adopting some of their processes and improving those in which failures are identified. Based on the information presented by the Ministry of Technology, the DANE and the various research on internet consumption and the use of mobile applications in Colombia, the importance of mobile phones and the applications found in them will be evident, such as tools that improve the quality of life of people and that allow access to information and to carry out commercial transactions from anywhere in the country. This work will show that the business idea is viable, taking into account the current market conditions and the opportunities that are presented for this class of companies.spa
dc.language.isospaspa
dc.subjectEstudio de mercadospa
dc.subjectComercio electrónicospa
dc.subjectAplicativo móvilspa
dc.titleEstudio de mercado para la creación de una aplicación móvil especializada en la venta de productos del mercado por internetspa
dc.subject.lembPlanificación estratégicaspa
dc.subject.lembMercadeo en Internetspa
dc.subject.lembAplicaciones móvilesspa
dc.subject.lembMercadeo - Investigacionesspa
dc.subject.lembAnálisis de mercadeospa
dc.coverage.sedeBogotáspa


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