2021-08-272021-08-27http://hdl.handle.net/11396/6417The purpose of this article is to make known the acceptance that green seals are acquiring in the global market, as a strategy of the producers so that the consumer, through organic products that are elaborated from good environmental practices, manages to reduce the negative impact it generates on the environment. In addition, it will announce how green seals arise, the evolution they have had, the futuristic market they can reach, and focus on the state of the dynamics of the Latin American market and its positioning of the green seal; Likewise, it allows analyzing the advantages of the green seal in the export modality of a product or service to developed countries that are in search of reducing their carbon footprint. However, the study was carried out under a qualitative methodology in which the variables that influence green marketing were established, using as a type of descriptive study and exploratory analysis about the futuristic market of green stamps and then present the positions of the authors in relation to the positioning of the green seal in Latin America and its influence as a competitive advantage.El presente artículo tiene como finalidad dar a conocer la importancia que están adquiriendo los sellos verdes en el mercado global, siendo este una estrategia de los productores para que el consumidor a través de productos ecológicos que son elaborados a partir de buenas prácticas ambientales logre disminuir el impacto negativo que le genera al medio ambiente. Además, conocer de qué manera surgen los sellos verdes, la evolución que han tenido, el mercado futurista al que puede llegar, y se centrará en el estado de la dinámica del mercado latinoamericano y su posicionamiento del sello verde; así mismo, permite analizar las ventajas que tiene el sello verde en la modalidad de exportación de un producto o servicio hacia países desarrollados que están en búsqueda de reducir su huella de carbono. No obstante, el estudio se realizó bajo una metodología cualitativa, en el que se establecieron las variables que influyen en el marketing verde, utilizando como tipo de estudio descriptivo y el análisis exploratorio acerca del mercado futurista de los sellos verdes para luego presentar las posturas de los autores en relación al posicionamiento del sello verde en Latinoamérica y su influencia como ventaja competitiva.application/pdfDerechos de autor 2019 ContextoSustanaible developmentGlobalizationMarketingGreen sealsDesarrollo SostenibleGlobalizaciónMarketingAdministraciónSellos VerdesLas pymes con sello verde en la globalizacióninfo:eu-repo/semantics/article