2021-08-272021-08-27http://hdl.handle.net/11396/6412The sector of cosmetics in Colombia has been growing the past few years and has taken a great recognition in the international market, Bogotá cosmetics cluster has been created to support the companies in the sector, encourage them and create an association that share the same vision of the future and support each other. The present work shows the dynamics of the market Colombo-Mexican for the small and medium-sized enterprises (SMEs) in the cluster of cosmetics in Bogota, are reflected the advantages and disadvantages, as well as the behaviour of SMEs and the characteristics of the market of the cluster of cosmetics in Bogotá.El sector de cosméticos en Colombia ha venido en crecimiento los últimos años (2009-2018) y ha tomado un gran reconocimiento en el mercado internacional, el clúster de cosméticos de Bogotá ha sido creado para apoyar a las empresas del sector, incentivarlas y crear una agremiación que comparta una misma visión del futuro y se apoye entre sí. El presente trabajo muestra la dinámica del mercado colombo-mexicano para la pequeña y mediana empresa (Pymes) del clúster de cosméticos en Bogotá, se plasman las ventajas y desventajas, así como el comportamiento de las Pymes y las características del mercado del clúster de cosméticos de Bogotá.application/pdfDerechos de autor 2019 ContextoCosmeticsClustermarketInternational TradeCosméticosClústermercadoComercio InternacionalAnálisis del Mercado Colombo-Mexicano del Clúster de Cosméticos de Bogotáinfo:eu-repo/semantics/article