2021-08-272021-08-27http://hdl.handle.net/11396/6403The article addresses a review of Colombian and international publications on accounting education, prioritizing those related to the construction of a specific accounting didactics, from which significant improvements in the teaching-learning systems of the discipline. This review addressed the content of the five major journals at the national level and of the five main journals at a global level according to national tradition and international Scopus criteria, determining the need to specify research processes that improve classroom practices and transcend rhetoric of the problem.El artículo aborda una revisión de publicaciones colombianas e interncionales sobre educación contable, priorizando aquellos relacionados con la construcción de una didáctica específica de la contabilidad, desde la cual se propendan mejoras significativas en los sistemas de enseñanza-aprendizaje de la disciplina. Esta revisión abordó el contenido de las cinco principales revistas a nivel nacional y de las cinco principales revistas a nivel global según la tradición nacional y los criterios Scopus internacionales, determinando la necesidad de precisar procesos de investigación que mejoren las prácticas de aula y trasciendan la retórica del problema.application/pdfDerechos de autor 2018 ContextoDidactics in accountingaccounting educationteaching learningaccounting research.Didáctica en contabilidadeducación contableenseñanza aprendizajeinvestigación contable.National and international antecedents on specific didactics of the accounting discipline in the 21st centuryAntecedentes nacionales e internacionales sobre didáctica específica de la disciplina contable en el siglo XXIinfo:eu-repo/semantics/article