Gamba Rodríguez, Nixon AlejandroHueza Sierra, Ashly NataliaEspitia Hernández, Karen Julieth2025-01-222025-01-222024https://hdl.handle.net/11396/8604This study aimed to identify and analyze test anxiety levels among pre-intermediate students at La Gran Colombia University using the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS). Additionally, it sought to explore factors contributing to oral test anxiety. The pre-test results from the sample of 28 students revealed that students had test anxiety. Other dimensions of the test: communication apprehension, confidence in using the language, and negative attitudes towards the language were key to having a wider view of the phenomenon. Qualitative data from student responses indicated that peer and teacher observation significantly contributed to anxiety, manifesting in symptoms such as nervous laughter and hesitation. Despite implementing self-regulation strategies like self-monitoring, goal setting, progressive relaxation, guided visualization, and self-explanation, the workshops showed limited impact on reducing test anxiety, likely due to inconsistent participation. However, the students improved their scores in the post-test and communication apprehension was notably reduced. Also, the students who engaged in goal setting and self-monitoring reported progress in areas like healthy habits, English learning, and socialization, suggesting increased self-awareness and motivation. Overall, the study underscores the complexity of test anxiety and highlights the need for more targeted and consistent interventions to support students' oral performance and emotional well-being.Este estudio tuvo como objetivo identificar y analizar los niveles de ansiedad ante los exámenes entre estudiantes de nivel pre-intermedio de la Universidad La Gran Colombia utilizando la Escala de Ansiedad en el Aula de Lengua Extranjera (FLCAS). Adicionalmente, buscó explorar los factores que contribuyen a la ansiedad ante los exámenes orales. Los resultados del pre-test de la muestra de 28 estudiantes revelaron que los estudiantes tenían ansiedad ante los exámenes. Otras dimensiones de la prueba: aprensión comunicativa, confianza en el uso del idioma y actitudes negativas hacia el idioma fueron clave para tener una visión más amplia del fenómeno. Los datos cualitativos de las respuestas de los estudiantes indicaron que la observación de compañeros y maestros contribuyó significativamente a la ansiedad, manifestándose en síntomas como risa nerviosa y duda. A pesar de implementar estrategias de autorregulación como automonitoreo, establecimiento de metas, relajación progresiva, visualización guiada y autoexplicación, los talleres mostraron un impacto limitado en la reducción de la ansiedad ante los exámenes, probablemente debido a la participación inconsistente. Sin embargo, los estudiantes mejoraron sus puntajes en el post-test y la aprensión comunicativa se redujo notablemente. Además, los estudiantes que participaron en el establecimiento de metas y automonitoreo informaron progreso en áreas como: hábitos saludables, aprendizaje de inglés y socialización, lo que sugiere un aumento de la autoconciencia y la motivación. En general, el estudio subraya la complejidad de la ansiedad ante los exámenes y destaca la necesidad de intervenciones más específicas y consistentes para apoyar el desempeño oral y el bienestar emocional de los estudiantes.engAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSelf-Regulation Strategies: A Supportive Way to Help Students Overcome Test Anxiety in Oral Production Test at UGC Universitybachelor thesisTest anxietyoral testself-regulationSelf-regulation strategiesCommunication aprehensionConfidense when using the languageNegative attitudes towards the languageAnsiedad ante los exámenesPrueba oralAutorregulaciónEstrategias de autorregulaciónAprensión comunicativaConfianza al usar el idiomaActitudes negativas hacia el idiomaEstablecimiento de metashttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2