Yepes Landinez, Yury AndreaBarón Peña, Jesús DanielCampuzano Rojas, DanielaBarrera Sepulveda, Carmen YohanaCantor Herrera, AnamariaGonzález Giraldo, Cristian StivenCastro Aroca, Paula AlejandraCárdenas Madrigal, Laura NicolArias Castañeda, María PaulaEmbus Alzate, Vanessa2024-10-222024-10-222024-10-22https://hdl.handle.net/11396/8421The following working paper emerges from the first research stage of the junior research group Insights which is part of the Bachelor's Degree in Modern Languages with emphasis in English at Universidad La Gran Colombia. This first work is the recollection of the literature review and the background of the areas that neuroeducation involves in relation to the teaching and learning process of the language acquisition, specifically the foreign languages. The analysis and interpretation of the data collected is distributed in different categories such as introduction to neuroscience, brain anatomy, brain functions, cognitive functions, interdisciplinarity of neuroeducation, brain-based learning, neurodidactics and neurolinguistics. All the information summarized and analyzed allows findings to start some problem statements to contribute to research and innovative methodologies to enhance the educational acquisition and teaching of foreign languages.El siguiente documento de trabajo surge de la primera etapa de investigación del semillero de investigación Insights que hace parte de la Licenciatura en Lenguas Modernas con énfasis en Inglés de la Universidad La Gran Colombia. Este primer trabajo es la recolección de la revisión de literatura y los antecedentes de las áreas que involucran la neuroeducación en relación con el proceso de enseñanza aprendizaje de la adquisición de lenguas, específicamente las lenguas extranjeras. El análisis e interpretación de los datos recolectados se distribuye en diferentes categorías como introducción a la neurociencia, anatomía cerebral, funciones cerebrales, funciones cognitivas, interdisciplinariedad de la neuroeducación, aprendizaje basado en el cerebro, neurodidáctica y neurolingüística. Toda la información resumida y analizada permite hallazgos que dan inicio a algunos planteamientos de problemas para aportar a la investigación y a metodologías innovadoras con el fin de mejorar la adquisición educativa y la enseñanza de lenguas extranjeras.engOverview of Neuroeducation Basic PrinciplesPanorama general de los principios básicos de la neuroeducaciónworking papercerebrofunciones cognitivasneurociencianeuroeducaciónneurolingüísticabraincognitive functionsneuroeducationneuroscienceneurolinguistics