Niño Molina, Mary ElenPeralta Díaz, Leidy Catherine2025-02-262025-02-262024https://hdl.handle.net/11396/8682The research "ENVIRONMENTAL AWARENESS IN REAL CONTEXT THROUGH ENGLISH LANGUAGE TEACHING" examines the impact of integrating environmental topics into English classes for sixth grade students. The results reveal significant interest on the part of students in continuing to practice environmental topics in English, although there is variability in levels of language proficiency and environmental knowledge. The importance of designing integrated teaching unit that address relevant environmental topics and adapt pedagogical strategies to meet individual student needs is highlighted. It is recommended to incorporate practical and contextual activities that encourage student participation and promote a deep understanding of global environmental issues. In addition, it is encouraged to promote a bilingual approach in teaching environmental concepts to facilitate more meaningful and contextualized learning. These recommendations seek to improve the effectiveness of teaching English as a vehicle to promote environmental awareness and cultivate a generation of students committed to protecting and preserving the environment.La investigación "ENVIRONMENTAL AWARENESS IN REAL CONTEXT THROUGH ENGLISH LANGUAGE TEACHING" examina el impacto de la integración de temas ambientales en las clases de inglés para estudiantes de sexto grado. Los resultados revelan un interés significativo por parte de los estudiantes en la continuidad de la práctica de temas ambientales en inglés, aunque existe una variabilidad en los niveles de competencia lingüística y conocimiento ambiental. Se destaca la importancia de diseñar unidades didácticas integradas que aborden temas ambientales relevantes y adapten estrategias pedagógicas para satisfacer las necesidades individuales de los estudiantes. Se recomienda incorporar actividades prácticas y contextuales que fomenten la participación de los estudiantes y promuevan una comprensión profunda de los problemas ambientales globales. Además, se alienta a promover un enfoque bilingüe en la enseñanza de conceptos ambientales para facilitar un aprendizaje más significativo y contextualizado. Estas recomendaciones buscan mejorar la efectividad de la enseñanza del inglés como vehículo para promover la conciencia ambiental y cultivar una generación de estudiantes comprometidos con la protección y preservación del medio ambiente.engAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalMétodos de enseñanzaEnvironmental Awareness In Real Context Through English Language Teachingbachelor thesisEnvironmental AwarenessEnglish teachingCurricular integrationLinguistic competenceEnvironmental educationConciencia ambientalEnseñanza del inglésIntegración curricularCompetencia lingüísticaEducación ambientalhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2