Show simple item record

La racionalidad en la enseñanza y aprendizaje de la economía y sus implicaciones en el progreso humano

dc.creatorà lvarez López, Mario Alberto
dc.creatorBernal López, Luz Adriana
dc.creatorRengifo Castañeda, Carlos Adolfo
dc.creatorCañaveral Londoño, Diana Carolina
dc.date2017-03-07
dc.date.accessioned2021-08-31T19:47:48Z
dc.date.available2021-08-31T19:47:48Z
dc.identifierhttps://revistas.ugca.edu.co/index.php/sophia/article/view/685
dc.identifier10.18634/sophiaj.13v.1i.685
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11396/6846
dc.descriptionIn this article, product of a research, several purposes are intended. First, to provide to a lay audience certain generalities about rationality and its relationship with knowledge. Second, to present some of the aspects associated with the problem of rationality in economics. Third: to give an account of the reasons that make possible a conception about both science and scientific and human progress. Fourth, to recognize how this rationality -expressed in the method- responds, in a certain extent, to the logical and epistemological presuppositions settled from the classical time –and extended until the contemporaneity- prevailing in the different modes of construction of knowledge, in general terms; and that don’t acknowledge others ways of giving account of knowledge in relation to the particular ontologies of each science.en-US
dc.descriptionEn este artículo resultado de investigación , se pretenden varios propósitos, a saber: Primero, brindar a un público no avezado en el asunto, ciertas generalidades en torno a la racionalidad y su relación con el conocimiento. Segundo: presentar algunos de los aspectos asociados al problema de la racionalidad en la economía. Tercero: dar cuenta de las razones que posibilitan una concepción acerca de la ciencia y el progreso tanto científico como humano. Cuarto: reconocer cómo esta racionalidad –expresada en el método– responde en cierta medida a los presupuestos lógicos y epistemológicos instalados desde la época clásica –extendidos hasta la contemporaneidad– que imperan en los distintos modos de construcción del conocimiento en general, y que desconocen otros modos de dar cuenta del conocimiento en relación con las ontologías particulares de cada ciencia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad La Gran Colombiaes-ES
dc.relationhttps://revistas.ugca.edu.co/index.php/sophia/article/view/685/1045
dc.relationhttps://revistas.ugca.edu.co/index.php/sophia/article/view/685/1086
dc.relationhttps://revistas.ugca.edu.co/index.php/sophia/article/view/685/1320
dc.rightsDerechos de autor 2017 Sophiaes-ES
dc.sourceSophia; Vol 13 No 1 (2017): Sophia Educación; 99-108en-US
dc.sourceSophia; Vol. 13 Núm. 1 (2017): Sophia Educación; 99-108es-ES
dc.source2346-0806
dc.source1794-8932
dc.subjectScienceen-US
dc.subjecteconomicsen-US
dc.subjectmethoden-US
dc.subjectprogressen-US
dc.subjectrationality.en-US
dc.subjectCienciaes-ES
dc.subjecteconomíaes-ES
dc.subjectmétodoes-ES
dc.subjectprogresoes-ES
dc.subjectracionalidad.es-ES
dc.titleRationality in the teaching and learning of economics and its implications for human progressen-US
dc.titleLa racionalidad en la enseñanza y aprendizaje de la economía y sus implicaciones en el progreso humanoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record