• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The teacher function as humanization of the inhuman time in legal formation

    La función docente como humanización del tiempo inhumano en la formación jurídica

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - The teacher function as humanization of the inhuman time in legal formation T1 - La función docente como humanización del tiempo inhumano en la formación jurídica UR - http://hdl.handle.net/11396/6835 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6835, author = {}, title = {The teacher function as humanization of the inhuman time in legal formationLa función docente como humanización del tiempo inhumano en la formación jurídica}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6835} }RT Generic T1 The teacher function as humanization of the inhuman time in legal formation T1 La función docente como humanización del tiempo inhumano en la formación jurídica LK http://hdl.handle.net/11396/6835 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Higher education
    legal formation
    Peter Sloterdijk
    time
    inhuman time.
    Educación superior
    formación jurídica
    Peter Sloterdijk
    tiempo
    tiempo inhumano.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    Technology and globalization progress have promoted acceleration of human life in general. Knowledge production has involved to the same dynamics, which has led education events to go faster than any human brain can do: this fact results in speaking about inhuman time. This situation may cause uneasiness in any under-formation human being, since the process may require him more than what he physiologically can give. This article centers in the role performed by the teacher to prevent uneasiness which the above described situation causes of may cause. The teacher operates as a filter of the time, which allows the human being in formation sufficient preparation to face a world that will always go ahead of him.
     
    El avance de la tecnología y la globalización han propiciado la aceleración de la vida humana en general. La producción de conocimiento se ha vinculado a la misma dinámica, lo cual ha conducido a que los acontecimientos en materia educativa -en especial la producción de material bibliográfico- vayan más rápido que lo que puede ir cualquier cerebro humano: de allí que se hable, según Peter Sloterdijk, de tiempo inhumano. Esta situación puede generar desasosiego en cualquier ser humano en formación, pues el proceso puede exigirle más de lo que fisiológicamente puede dar. Este artículo se centra en el papel que el docente desempeña en evitar el desasosiego que la situación descrita produce o puede producir. El docente opera a modo de filtro del tiempo, que permite al ser humano en formación la preparación suficiente para afrontar un mundo que irá siempre delante de él.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6835
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback