• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Lo bello y lo bueno en el discurso oral y escrito: Implicaciones pedagógicas del Fedro de Platón

    The beautiful and the good in oral and written speech: Pedagogic implications of Platón Phaedrus

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Lo bello y lo bueno en el discurso oral y escrito: Implicaciones pedagógicas del Fedro de Platón T1 - The beautiful and the good in oral and written speech: Pedagogic implications of Platón Phaedrus UR - http://hdl.handle.net/11396/6801 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6801, author = {}, title = {Lo bello y lo bueno en el discurso oral y escrito: Implicaciones pedagógicas del Fedro de PlatónThe beautiful and the good in oral and written speech: Pedagogic implications of Platón Phaedrus}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6801} }RT Generic T1 Lo bello y lo bueno en el discurso oral y escrito: Implicaciones pedagógicas del Fedro de Platón T1 The beautiful and the good in oral and written speech: Pedagogic implications of Platón Phaedrus LK http://hdl.handle.net/11396/6801 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Philosophy
    pluralism
    public speaking
    speech
    pedagogy
    Filosofía
    pluralismo
    oratoria
    discurso
    pedagogía
    fedro.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    Este artículo pretende comprender los argumentos expuestos por Platón en el diálogo del Fedro, que permiten identificar algunas de las implicaciones de su propuesta en el discurso tanto oral como escrito y su incidencia en el pensamiento contemporáneo. Lo anterior, mediante un ejercicio de revisión bibliográfica (apelando a fuentes primarias y secundarias), que posibilitan el reconocimiento de que, finalmente, solo quien proceda del modo señalado por este discípulo de Sócrates en el texto del Fedro, podrá ser llamado “filósofo, amante de la sabiduría†.
     
    The purpose of this article is to understand Plato’s arguments in dialogue of the Phaedrus, which lead to identify some implications of his proposal, both in oral and written speech, and their impact on contemporary thought. The above, through a bibliographic review, (appealing to primary and secondary sources), which make it possible to recognize that, finally, only the one proceeding as stated by this Socrates’ disciple in the text of the Phaedrus, may be named as “philosopher, lover of wisdom†.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6801
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback