• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Valoración de los proyectos de grado sobre educación ambiental en la Universidad aplicando la hipótesis de progresión

    Evaluation of undergraduate research projects on environmental education at university implementing the hypothesis of progression

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Valoración de los proyectos de grado sobre educación ambiental en la Universidad aplicando la hipótesis de progresión T1 - Evaluation of undergraduate research projects on environmental education at university implementing the hypothesis of progression UR - http://hdl.handle.net/11396/6781 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6781, author = {}, title = {Valoración de los proyectos de grado sobre educación ambiental en la Universidad aplicando la hipótesis de progresiónEvaluation of undergraduate research projects on environmental education at university implementing the hypothesis of progression}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6781} }RT Generic T1 Valoración de los proyectos de grado sobre educación ambiental en la Universidad aplicando la hipótesis de progresión T1 Evaluation of undergraduate research projects on environmental education at university implementing the hypothesis of progression LK http://hdl.handle.net/11396/6781 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Environmental Education
    Hypothesis of Progression
    Qualitative Research
    Projects
    University.
    Educación ambiental
    hipótesis de progresión
    investigación cualitativa
    proyectos
    universidad.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    En este trabajo se aplica la hipótesis de progresión en la valoración de los proyectos de gradode los estudiantes en Educación Ambiental en la Universidad. Para ello, se han analizadolos proyectos realizados por los alumnos de la Licenciatura en Biología y EducaciónAmbiental, en la Universidad del Quindío, Colombia. Cuyo objetivo tiene la formaciónde profesores en el nivel primaria, secundaria u otros niveles educativos. La hipótesis deprogresión permite valorar el cambio conceptual presentado en los proyectos de grado nocomo un proceso puntual, sino como un proceso de evolución de los contenidos. 
     
    This paper aims to explain the implementation of the hypothesis of progression in the evaluation of research projects of undergraduate students of Environmental education at university. To this end, there have been analyzed some projects of students of the bachelor’s degree in Biology and Environmental Education at the University of Quindío in Colombia. This academic program, aims at the professional training of teachers of elementary, middle and high school or even other educative levels. The hypothesis of progression leads to assess the conceptual change stated in the research project, not as a specific process but as a process of contents evolution.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6781
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback