• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Innovando en el aula universitaria a través de Dipro 2.0

    Innovating college class through Dipro 2.0

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Innovando en el aula universitaria a través de Dipro 2.0 T1 - Innovating college class through Dipro 2.0 UR - http://hdl.handle.net/11396/6774 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6774, author = {}, title = {Innovando en el aula universitaria a través de Dipro 2.0Innovating college class through Dipro 2.0}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6774} }RT Generic T1 Innovando en el aula universitaria a través de Dipro 2.0 T1 Innovating college class through Dipro 2.0 LK http://hdl.handle.net/11396/6774 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    university pupils
    internet
    university
    Learning platform
    Social networks
    Estudiante universitario
    internet
    plataformas de teleformación
    redes sociales
    universidad.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    La presencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la enseñanzauniversitaria es hoy una realidad incuestionable. A continuación se expone una experienciametodológica de carácter formativo relativa a la enseñanza de las WebQuest en el aulade 1º de Grado de Educación Primaria de la Facultad de Ciencias de la Educación dela Universidad de Córdoba, desarrollada a través del entorno personal de aprendizajeoriginalmente Personal Learning Enviroment (PLE) creado a partir del proyecto Diseño,producción y evaluación en un entorno de aprendizaje 2.0 (Dipro 2.0) durante el cursoacadémico 2011-2012. Para la realización de la propuesta de innovación docente se realizóun estudio cuasi experimental, aplicando un test antes de poner en marcha la innovaciónmetodológica, el cual nos diera información sobre los conocimientos previos de losestudiantes sobre la temática a trabajar y posteriormente se realizó un postest para versi este conocimiento se había visto favorecido o no después del desarrollo de la acciónmetodológica. El principal resultado que se obtuvo, indicó que el conocimiento de laherramienta WebQuest se vio ampliado y/o logrado en la mayoría del alumnado, con lo quepodemos inferir que la enseñanza a través de la plataforma de teleformación es un recursoútil para mejorar el proceso de aprendizaje de los estudiantes universitarios de Grado deEducación Primaria.
     
    The raise has meant that new ways of Higher Education lean on the new technologies, converting it in an indispensable tool in the new online techniques teaching. One of the stronger tools is the online platforms, also called Learning Management System. This article expound a methodological experience of formative character relating to the teaching of Web Quest in the classroom of 1st Primary Education Grade, in the Educational Sciences Faculty in the University of Cordoba developed through Desing, production and assessment in a learning environment 2.0 (Dipro 2.0) e-learning platform during the course 2011-2012. For does this proposal of teaching innovation we did a cuasiexperimental research, applying a test until to do the methodology innovating the which give us information about the previous understanding of the pupils about the thematic to work and after we apply a posttest by to see if this know had been favored or not after of development the methodology action. The principal result we obtained indicated the knowledge of the tool WebQuest was seen extended and/or get in the majority pupils, with this we can conclude that the training trough the learning platform is recourse useful by better the process de learning of the university students of Grade of Primary Education.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6774
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback