• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Distance education: teachers’ conceptions and democratization of teaching in postgraduate studies at unr

    Educación a distancia: concepciones docentes y democratización de la enseñanza en los postgrados de la unr

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Distance education: teachers’ conceptions and democratization of teaching in postgraduate studies at unr T1 - Educación a distancia: concepciones docentes y democratización de la enseñanza en los postgrados de la unr UR - http://hdl.handle.net/11396/6750 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6750, author = {}, title = {Distance education: teachers’ conceptions and democratization of teaching in postgraduate studies at unrEducación a distancia: concepciones docentes y democratización de la enseñanza en los postgrados de la unr}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6750} }RT Generic T1 Distance education: teachers’ conceptions and democratization of teaching in postgraduate studies at unr T1 Educación a distancia: concepciones docentes y democratización de la enseñanza en los postgrados de la unr LK http://hdl.handle.net/11396/6750 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Distance education - bimodal systems - teachers’ conceptions - democratization - teaching - university.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    This paper is framed within an interdisciplinary research project (POL148, quadrennial: 2010-2013). We intend to analyze critically and reflexively the academic policies and the different teaching modalities that are being implemented in the UNR in relation to Distance Education (DE), in postgraduate studies, and its implications in the teacher training, in the academic management and in the teaching and learning methodologies to ensure that the university higher education system can be increasingly more inclusive and democratizing. In this production the importance lies in being able to unravel the conceptions that the distance teachers of postgraduate studies have in relation to the changes that occur in the teaching practice generally framed in a bimodal system; where face to face sessions and virtual sessions are blended. Furthermore, it is interesting to learn how to be able to incorporate different devices and didactical aids that might include information and communication technologies (ICT) following a pedagogical and socio-educational sense that would promote the democratization of the teaching.Methodologically, the work is done from an interpretive and critical perspective, applying the continuous comparative method and the inter-methodological triangulation. 
     
    El presente trabajo se enmarca dentro de un proyecto de investigación interdisciplinario (POL148, cuatrienal: 2010-2013). Nos proponemos analizar crítica y reflexivamente las políticas académicas y las diferentes modalidades de enseñanza que se implementan en la UNR en materia de Educación a Distancia (en adelante EaD), en carreras de postgrado, y sus implicaciones en la formación docente, la gestión académica y en las metodologías de enseñanza y aprendizaje para lograr que el sistema de educación superior universitario sea cada vez más inclusivo y democratizante. En esta producción la relevancia radica en poder desentrañar cuáles son las concepciones que tienen los docentes universitarios de postgrados que llevan adelante experiencias en la modalidad, en relación con los cambios que se producen en la actividad docente enmarcados en general en un sistema bimodal, donde se mixtura presencialidad y virtualidad. Además interesa conocer de qué manera se pueden incorporar diferentes dispositivos y soportes didácticos incluyendo las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), con un sentido pedagógico y socio-educativo que promueva la democratización de la enseñanza.Metodológicamente el trabajo se enmarca en el paradigma cualitativo, desde una perspectiva interpretativa y crítica, la aplicación del método comparativo continuo y la triangulación intermetodológica. 
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6750
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback