• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Prevalence of School Bullying at State Schools in Bucaramanga city, Colombia

    Prevalencia del Hostigamiento Escolar en las Instituciones Públicas de Bucaramanga-Colombia

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Prevalence of School Bullying at State Schools in Bucaramanga city, Colombia T1 - Prevalencia del Hostigamiento Escolar en las Instituciones Públicas de Bucaramanga-Colombia UR - http://hdl.handle.net/11396/6747 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6747, author = {}, title = {Prevalence of School Bullying at State Schools in Bucaramanga city, ColombiaPrevalencia del Hostigamiento Escolar en las Instituciones Públicas de Bucaramanga-Colombia}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6747} }RT Generic T1 Prevalence of School Bullying at State Schools in Bucaramanga city, Colombia T1 Prevalencia del Hostigamiento Escolar en las Instituciones Públicas de Bucaramanga-Colombia LK http://hdl.handle.net/11396/6747 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Organization change
    secondary education
    education policy
    government policy
    education sciences
    prevalencia
    hostigamiento escolar
    victimización.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    The objective of this article is to determine the prevalence of bullying present in public educational institutions in Bucaramanga - Colombia through a cross- cutting quantitative research and a non- experimental design. The sample consisted of 1776 students ( 48.9 % female and 50.5 % male ) belonging to grades 4 to 11th . The study was conducted in three phases: characterization of public educational institutions Bucaramanga ; random selection of school groups on which the information was collected ; data collection and analysis . The results show a 8.1% prevalence of victimization in the case of bullying committed personally and 5% to bullying conducted through virtual means.
     
    El objetivo del artículo es determinar la prevalencia del hostigamiento escolar presente en las instituciones educativas públicas de Bucaramanga-Colombia mediante una investigación transversal de corte cuantitativo y un diseño no esperimental. La muestra estuvo constituida por 1776 estudiantes (48,9% mujeres y 50,5% hombres) pertenecientes a los grados de 4° a 11°. El estudio se desarrolló en tres fases: caracterización de las instituciones educativas públicas de Bucaramanga; selección aleatoria de los grupos escolares sobre los que se recolectó la información; recolección y análisis de datos. Los resultados muestran una prevalencia de victimización 8,1% para el caso del hostigamiento escolar perpetrado de manera personal y del 5% para el hostigamiento escolar realizado a través de medios virtuales.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6747
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback