• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Cuerpo subjetivo y didáctica: construcción vivencial

    Subjective body and didactics: Practical construction

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Cuerpo subjetivo y didáctica: construcción vivencial T1 - Subjective body and didactics: Practical construction UR - http://hdl.handle.net/11396/6731 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6731, author = {}, title = {Cuerpo subjetivo y didáctica: construcción vivencialSubjective body and didactics: Practical construction}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6731} }RT Generic T1 Cuerpo subjetivo y didáctica: construcción vivencial T1 Subjective body and didactics: Practical construction LK http://hdl.handle.net/11396/6731 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Subjective body
    didactics
    perception and teacher training.
    Cuerpo subjetivo
    didáctica
    formación de maestros
    percepción.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    En el presente artículo se relacionan los hallazgos de la categoría “Cuerpo subjetivo y didáctica: construcción vivencial†del estudio denominado “Sentidos que se le otorgan a la motricidad los maestros como un saber para la enseñanza†, estudio constituido desde la necesidad revisar otras comprensiones en la educación y en la formación del magisterio. El objetivo central se elaboró con la intención de develar las expresiones de los actores educativos, partiendo de la interpretación sobre ellas en clave didáctica; con dicho proceso se precisó utilizar el enfoque comprensivo de la investigación bajo el tipo de investigación llamada etnografía reflexiva; en trabajo desarrollado permitió definir como ejes de discusión las categorías Cuerpo y didáctica: origen del tránsito, In-corporo y enseño, y la triada cuerpo-percepción-pensamiento, en estas se expresan y concluye que las configuraciones de los sujetos que transitan el aula tienen anclajes vivenciales para potenciar el procesos de enseñanza-aprendizaje, en tanto se guian por las realidades que ofrece el aula y que no tienen una condición diferente a lo que se refiere a la existencia de los actores de aula.
     
    This article deals with findings of the category “Subjective body and didactics: practical construction†of the study named “senses that teachers give to motor skills, as an ability for teaching†, a study constituted from the need to review other understandings in education and in teachers training. The central objective was prepared in order to unveil the expressions of education actors, parting from the interpretation on them in a didactic key; such process used the comprehensive approach of the research under the research type named reflective ethnography, the work led to define as discussion axles the categories Body and didactics: origin of the transit, I incorporate and teach, and the body-perception-thought, which express and conclude which express and conclude that configurations of the subjects that transit the classroom bear practical anchorages to improve teaching-learning processes, as they are guided by the realities provided by the classroom, and which do not have a condition other than what refers to existence of the classroom actors.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6731
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback