• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Colombia and xxi century education a post modernist school?

    Colombia y la educación del siglo xxi ¿una escuela postmoderna?

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Colombia and xxi century education a post modernist school? T1 - Colombia y la educación del siglo xxi ¿una escuela postmoderna? UR - http://hdl.handle.net/11396/6636 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6636, author = {}, title = {Colombia and xxi century education a post modernist school?Colombia y la educación del siglo xxi ¿una escuela postmoderna?}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6636} }RT Generic T1 Colombia and xxi century education a post modernist school? T1 Colombia y la educación del siglo xxi ¿una escuela postmoderna? LK http://hdl.handle.net/11396/6636 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Educación
    modernidad
    postmodernidad
    maestro
    saber
    poder
    universidad
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    This article is a theoretical refl ection on the urge of rethinking the school as the social scenario where teachers evolve. For this purpose, at our sight, four elements are intertwined as the context and the reason for the situation itself. The unbalance in the relation between the modern and post modernist approaches which according to Gianni Vattimo constitutes the fi rst step as the XXI century socio cultural context of the school . Secondly, we remember the rupture between university and society reported by Durkheim within the French context which is related here as an analogy. Thirdly, we state, the problematic relation between knowledge and power from Lyotard perspective, and fi nally we try to outline the responsibilities of Colombian teachers to the light of these three previous statements.KEY WORDS Education, modernism, postmodernism, teacher, knowledge, power, college
     
    El presente artículo constituye una reflexión teórica sobre la necesidad de re-pensar la escuela como institución social en virtud del lugar que podría ocupar en ella el maestro Colombiano.  Para ello, se proponen cuatro momentos que entretejen, a nuestra manera de ver, el contexto y las razones del problema. La inestabilidad de la relación modernidad-postmodernidad desde Gianni Vattimo constituye el primer estadio como contexto socioculural de la escuela en el siglo XXI. En segundo lugar, recordamos la ruptura entre universidad y sociedad denunciada por Durkheim en el contexto Francés, y relacionada aquí a manera de analogía. En el tercer momento, planteamos la relación problemática entre saber y poder desde Lyotard y, finalmente, intentamos perfilar las responsabilidades del maestro colombiano a la luz de las tres dificultades (sub-temas del texto) anteriores
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6636
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback