• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Distribución social del capital escolar en Colombia

    Social distribution of the school budget in colombia

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Distribución social del capital escolar en Colombia T1 - Social distribution of the school budget in colombia UR - http://hdl.handle.net/11396/6620 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6620, author = {}, title = {Distribución social del capital escolar en ColombiaSocial distribution of the school budget in colombia}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6620} }RT Generic T1 Distribución social del capital escolar en Colombia T1 Social distribution of the school budget in colombia LK http://hdl.handle.net/11396/6620 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Cultural capital
    school budget
    education
    socioeconomic massification and stratification.
    Capital cultural
    capital escolar
    educación
    estratificación
    masificación socioeconómica
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    Colombia emprendió en la segunda mitad del siglo XX un proceso de transformación educativa y social direccionado por la masificación escolar, el cual se afianzó a finales de la década de los setenta. Desde entonces, han proliferado las políticas, acciones, normatividades, planes, misiones, retos y desafíos tendientes a alcanzar desarrollo y progreso económico y social, de acuerdo con la interpretación dada a este proceso. Lograr que todos los sectores sociales tuvieran acceso a la educación en su conjunto se planteó como un propósito de largo alcance. Con el paso de los años, en general, se ha logrado universalización en los niveles de básica primaria y secundaria y se está lejos de alcanzar promedios aceptables en los niveles de media y superior. El problema se agrava cuando se verifica que la distribución del capital escolar no ha variado radicalmente y por ende los beneficios  que este produce. 
     
    Colombia, addressed by the school massification, undertook a process of educative and social transformation in the second half of the 20th century which intensified at the end of the 70s. Ever since, in accordance to the interpretation given to the process, new policies, actions, regulations, plans, and challenges have emerged and proliferate, in order to reach economic and social development. To ensure that all social sectors had access to education as a whole, it was stated as a long term goal. Over the years, in general, universalization has been achieved in elementary and high school stages but it´s still far from Media and superior education. The problem gets worse when it´s evident that the distribution of the school budget hasn´t significantly varied and therefore the benefits out of it. 
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6620
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback