• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Sophia
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relaciones culturales en el aprendizaje de lengua extranjera

    Cultural relations in the acquisition of a foreign language

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Relaciones culturales en el aprendizaje de lengua extranjera T1 - Cultural relations in the acquisition of a foreign language UR - http://hdl.handle.net/11396/6610 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6610, author = {}, title = {Relaciones culturales en el aprendizaje de lengua extranjeraCultural relations in the acquisition of a foreign language}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6610} }RT Generic T1 Relaciones culturales en el aprendizaje de lengua extranjera T1 Cultural relations in the acquisition of a foreign language LK http://hdl.handle.net/11396/6610 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Acculturation
    Signical
    Cultural Blends
    Social Identity
    Language social cognition
    Aculturación
    Cognición social del lenguaje
    Identidad social
    Mezclas culturales
    Sígnico.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    El presente artículo es producto de la  investigación  realizada  sobre las  implicaciones  del proceso denominado aculturización en el desarrollo de competencias lingüísticas,  desde la  comprensión de los  fenómenos  culturales que afectan el aprendizaje de  una  segunda  lengua.  Se  entiende  la  reflexión  planteada  como  complemento  inminente  del  proyecto  de  investigación  previo sobre Neurociencia y procesos de aprendizaje de idioma    toda  vez superada la  etapa de aplicación de los  instrumentos que fueron  diseñados desde la  Investigación  con el fin de propiciar una comunicación efectiva y donde se evidenció la  necesidad de revisar el papel que ejercen las  relaciones culturales en procesos de idioma  extranjero para estadios avanzados en el desarrollo  de  las  competencias  lingüísticas.  
     
    The Paper as it follows is presented as the result of a reflection on the implications of the process named acculturation in the development of linguistic competences, departing from the comprehension of the cultural phenomena affecting the learning of a second language. The reflection hereby presented is understood as an imminent complement of a previous research project on Neuroscience applied to foreign language acquisition, whenever the stage of the application of instruments designed with the purpose of creating a significant communication in both languages were applied. From this point, it was evidenced the necessity of revising the role of cultural relations in foreign language processes towards advance stages of language development. 
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6610
    Collections
    • Revista Sophia [244]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback