• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Contexto
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Revistas de Investigación
    • Revista Contexto
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Appropriation of reports social responsibility in higher education institutions in Cali

    Apropiación de los informes de responsabilidad social en las instituciones de educación superior en la ciudad de Cali

    Thumbnail

    Publicador

    Universidad La Gran Colombia

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Appropriation of reports social responsibility in higher education institutions in Cali T1 - Apropiación de los informes de responsabilidad social en las instituciones de educación superior en la ciudad de Cali UR - http://hdl.handle.net/11396/6385 PB - Universidad La Gran Colombia AB - ER - @misc{11396_6385, author = {}, title = {Appropriation of reports social responsibility in higher education institutions in CaliApropiación de los informes de responsabilidad social en las instituciones de educación superior en la ciudad de Cali}, year = {}, abstract = {}, url = {http://hdl.handle.net/11396/6385} }RT Generic T1 Appropriation of reports social responsibility in higher education institutions in Cali T1 Apropiación de los informes de responsabilidad social en las instituciones de educación superior en la ciudad de Cali LK http://hdl.handle.net/11396/6385 PB Universidad La Gran Colombia AB OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Higher education institutions
    social responsibility
    sustainability
    Instituciones de Educación Superior
    responsabilidad social empresarial
    sostenibilidad.
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    This research reflects an effort to identify the knowledge and appropriation of social balance reports by the academic community in the Higher Education Institutions, IES in the city of Cali.From a random method, three Higher Education Institutions, located in the city of Cali, which a population representative sample of 1,000 people was taken, to which we applied a questionnaire with ten questions that allowed set were selected finally a ignorance and low ownership of the community in relation to the subject at issue.This throws into question the role so far played by different actors, among which the IES, who according to his missionary spirit must lead the academic and research efforts in an attempt to promote a culture of accountability, in a virtuous spiral must generate sustainability scenarios.The results are a challenge at the academy, setting precedents for a training transversal in the curriculum, which contributes to consolidate spaces of discussion about the responsibility of organizations from stakeholders, being it consolidates IES called to play a participatory role as managers and guarantors of the process.
     
    La presente investigación obedece a un esfuerzo por identificar el conocimiento y apropiación de los informes de balance social por parte de la comunidad académica en las Instituciones de Educación Superior IES en la ciudad de Cali. A partir de un método aleatorio, se seleccionaron tres Instituciones de Educación Superior, ubicadas en la ciudad de Cali, del cual se extrajo una muestra representativa poblacional de 1000 personas, a los cuales se les aplicó un cuestionario con diez preguntas que permitieron establecer finalmente un desconocimiento y baja apropiación de dicha comunidad en relación a la temática en comento. Lo anterior deja en entredicho el rol hasta ahora jugado por diversos actores, entre los que destacan las IES, quienes de acuerdo a su misionalidad deben dirigir los esfuerzos académicos e investigativos en procura de fomentar la cultura de rendición de cuentas, en una espiral virtuosa que ha de propender por generar escenarios de sostenibilidad. Los resultados constituyen un reto en la academia, sentando precedentes para que se consolide una formación de carácter transversal en el currículo, que coadyuve a consolidar espacios de discusión en torno a los compromisos de las organizaciones frente a los stakeholders, siendo las IES llamadas a jugar un rol participativo como gestores y garantes del proceso.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/6385
    Collections
    • Revista Contexto [64]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback