Show simple item record

dc.contributor.advisorSarmiento-Valdés, Fabián Alonso
dc.contributor.authorGantiva Ruiz, Diego Arturo
dc.contributor.authorSanchez Lozano, Anny Stefany
dc.date.accessioned2021-06-16T20:24:07Z
dc.date.available2021-06-16T20:24:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11396/6180
dc.descriptionLa creación de nuevos escenarios de enseñanza aprendizaje se hace necesaria en la actualidad, esto debido a la evolución de los modelos educativos, haciendo necesario el repensar de los espacios dentro de la infraestructura educativa. La idea principal para el diseño, es la distribución de las aulas y sus espacios esenciales, para facilitar diversas relaciones o interacciones que permitan abordar el conocimiento de forma dinámica y flexible, en un modelo para el aprendizaje donde cada persona puede encontrar la información y el desarrollo de sus capacidades utilizando la arquitectura como un medio multipropósito dentro del proceso de educación. Es por eso, que el presente trabajo explora y genera espacios que permitan una vinculación adecuada entre profesor-estudiante y teorías del aprendizaje, por medio de un diseño enfocado en el concepto de escenario y bajo las estrategias que pueden construirse desde el espacio-tiempo (cronotopo), la hiperconexión y la renaturalización, consolidando un sistema espacial coherente y versátil para la educación de los niños.spa
dc.description.abstractThe creation of new teaching – learning setting are fundamental currently speaking; thus like new spaces have been created in different fields concerning to architecture, it is time that from the very start we re-think about new educational spaces by the fact that traditional education does not go beyond a unique space of which develops the knowledge itself in one-direction way conformed by detached-rooms and a hall connecting them one another. The main idea for the design of educational equipments is the classrooms lay-out and essential spaces but not the way how they can be managed diversed relations or interactions letting us aboard knowledge from different ways, it is clear that learning does not develop in the same way in each person by the fact that each one acquires information in a different way, through different means and moments. Shall not an educational institution be an exploring place and thus generate multiple ways of learning? Therefore the actual tesis explores and generates spaces of which permit us a suitable link between theories by a focused design in the scenario and te relation space-time (chronotope) to be created at a school and its educational day, like wise create a hyperconnection between activities and learning.spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad La Gran Colombiaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCronotopospa
dc.subjectHápticaspa
dc.subjectRe-naturalizarspa
dc.subjectHiperconexiónspa
dc.subjectEnseñanzaspa
dc.subjectAprendizajespa
dc.titleTransformación en los escenarios de enseñanza-aprendizaje diseño de exploración en la educación básica primaria y secundaria. Colegio Islandia, localidad de Bosa, Bogotá D.C.spa
dc.subject.lembEscuelas - diseños y planosspa
dc.subject.lembArquitectura - Factores socialesspa
dc.subject.lembDiseño arquitectónicospa
dc.publisher.departmentArquitecturaspa
dc.publisher.programArquitecturaspa
dc.subject.keywordChronotopespa
dc.subject.keywordhapticspa
dc.subject.keywordrenaturespa
dc.subject.keywordhyperconnectionspa
dc.subject.keywordteachingspa
dc.subject.keywordlearningspa
dc.coverage.locationBogotáspa
dc.creator.degreeArquitecto(a)spa
dc.contributor.managerTibaduiza Cordero, Jose


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International