• Navegar
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Postgrados
    • Especialización en Pedagogía y Docencia Universitaria
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de grado
    • Postgrados
    • Especialización en Pedagogía y Docencia Universitaria
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Estrategias de aprendizaje para mejorar los resultados de las pruebas SABER PRO en inglés

    Thumbnail
    View/Open
    articulo especializacion.docx222222.pdf (Trabajo de grado) (342.3Kb)
    FORMATOS FIRMADOS.pdf (Carta de autorización) (1.527Mb)

    Date

    2018

    Author

    Rojas Castillo, Adriana del Pilar

    Director de tesis

    Méndez, Yeison

    Citación

           
    Share
    TY - GEN T1 - Estrategias de aprendizaje para mejorar los resultados de las pruebas SABER PRO en inglés AU - Rojas Castillo, Adriana del Pilar Y1 - 2018 UR - http://hdl.handle.net/11396/4700 AB - The purpose of this work is to promote learning strategies related to the SABER PRO test in order to obtain better results from the English degree students at the University La Gran Colombia. Results from recent years show how only half of the students reached the highest level in the English portion of the test. Therefore is considered necessary the use of learning strategies, a poll was taken of students in their last semesters, finding out most of them considered that they should be focused on reading comprehension, vocabulary and grammar. These findings indicate the need to set up activities so that students can comprehend texts and understand question found on this test. Allowing them to obtain better results. ER - @misc{11396_4700, author = {Rojas Castillo Adriana del Pilar}, title = {Estrategias de aprendizaje para mejorar los resultados de las pruebas SABER PRO en inglés}, year = {2018}, abstract = {The purpose of this work is to promote learning strategies related to the SABER PRO test in order to obtain better results from the English degree students at the University La Gran Colombia. Results from recent years show how only half of the students reached the highest level in the English portion of the test. Therefore is considered necessary the use of learning strategies, a poll was taken of students in their last semesters, finding out most of them considered that they should be focused on reading comprehension, vocabulary and grammar. These findings indicate the need to set up activities so that students can comprehend texts and understand question found on this test. Allowing them to obtain better results.}, url = {http://hdl.handle.net/11396/4700} }RT Generic T1 Estrategias de aprendizaje para mejorar los resultados de las pruebas SABER PRO en inglés YR 2018 LK http://hdl.handle.net/11396/4700 AB The purpose of this work is to promote learning strategies related to the SABER PRO test in order to obtain better results from the English degree students at the University La Gran Colombia. Results from recent years show how only half of the students reached the highest level in the English portion of the test. Therefore is considered necessary the use of learning strategies, a poll was taken of students in their last semesters, finding out most of them considered that they should be focused on reading comprehension, vocabulary and grammar. These findings indicate the need to set up activities so that students can comprehend texts and understand question found on this test. Allowing them to obtain better results. OL Spanish (121)
    Gestores bibliográficos
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike

    Palabras clave

    Comprensión lectora
    Aprendizaje
    Inglés - Enseñanza
    Lenguaje y educación
    Lenguaje y lenguas - Enseñanza
    Mediciones y pruebas educativas
    Pruebas de conocimientos
    Comprensión de lectura
    Metadata
    Show full item record

    Abstract

    Este trabajo tiene como objetivo proponer estrategias de aprendizaje relacionadas con la prueba SABER PRO para mejorar los resultados de los estudiantes del programa de licenciatura en inglés de la Universidad La Gran Colombia. Debido a los resultados de los últimos años, donde solo la mitad de los estudiantes alcanzan el nivel más alto en el módulo de inglés de esta prueba. Por lo cual se considera necesario promover estrategias que permitan cumplir con este objetivo. Para elegir las estrategias de aprendizaje, se realizó una encuesta a estudiantes de los últimos semestres, encontrando que la mayoría de ellos considera que el desempeño en la prueba depende de las estrategias de aprendizaje y que estas deben enfocarse principalmente en la comprensión lectora, el vocabulario y la gramática. Estos hallazgos indican la necesidad de establecer estrategias de aprendizaje para que puedan comprender los textos y entender las preguntas de la prueba, para obtener el nivel más alto en el módulo de inglés (B2), demuestra que el personal en formación cuenta con los conocimientos necesarios para desenvolverse competentemente en el aula como docente de inglés.

    Abstract

    The purpose of this work is to promote learning strategies related to the SABER PRO test in order to obtain better results from the English degree students at the University La Gran Colombia. Results from recent years show how only half of the students reached the highest level in the English portion of the test. Therefore is considered necessary the use of learning strategies, a poll was taken of students in their last semesters, finding out most of them considered that they should be focused on reading comprehension, vocabulary and grammar. These findings indicate the need to set up activities so that students can comprehend texts and understand question found on this test. Allowing them to obtain better results.
    URI
    http://hdl.handle.net/11396/4700
    Collections
    • Especialización en Pedagogía y Docencia Universitaria [124]
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback