• Navegar
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Search
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-8 of 8

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Ingeniería didáctica para el aprendizaje de la función lineal mediante la modelación de situacionesDidactic engineering for the learning of the lineal function through the modeling of situationsEngenharia didática para aprender a função linear modelando situações 

    Campeón Becerra, Milton Cesar; Aldana Bermudez, Eliecer; Villa Ochoa, Jhony Alexander
    En el presente artículo se analiza la forma cómo aprenden los estudiantes el concepto de función lineal a partir de una ingeniería didáctica, en la cual desarrollarán tareas de modelación de situaciones en contexto, El ...
    Thumbnail

    Bio-learning and intercultural educationBioaprendizaje y educación intercultural 

    Medina Bejarano, Roberto
    The purpose of this paper is to present a theoretical overview of the relationship between bio-pedagogy and intercultural education. In order to achieve this objective, this research is limited in the scope of documentary ...
    Thumbnail

    Integrating ICT to improve the skills of foreign languages students from vulnerable communitiesIntegración de las TIC para mejorar las habilidades de estudiantes de lenguas extranjeras de comunidades vulnerablesIntegração das TIC para melhorar as habilidades dos estudantes de línguas estrangeiras de comunidades vulneráveis 

    Roys Romero, Nancy Rosa; Franco Pineda, Alexander
    The studies that have been carried out on student participation mostly refer to an individual participation in which emphasis is placed on the academic achievement and individual aspects of the student. However, the ...
    Thumbnail

    Conocimientos y uso del twitter por parte de estudiantes de educación superiorSkills and the use of Twitter by higher education students 

    Rodríguez, Holmes; Restrepo, Luis Fernando
      El uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) como una herramienta didáctica que se debe integrar a la docencia es una tendencia creciente, especialmente en la educación superior, debido a las ...
    Thumbnail

    Simulacro de las pruebas internacionales: una mirada desde los estándares de lengua 

    Nielsen Nino, Jaddy Brigitte
    El siguiente artículo tiene como objetivo principal comparar los resultados finales de las asignaturas de los cursos modulares y su relación con las pruebas internacionales correspondiente a cada nivel de acuerdo con el ...
    Thumbnail

    The body and playfulness: promising tools for teaching and learning mathematicsEl cuerpo y la lúdica: herramientas promisorias para la enseñanza y aprendizaje de las matemáticasO corpo e lúdicas: ferramentas promissoras para o ensino e aprendizagem 

    Rodríguez Manosalva, Yolanda
    This paper will analyze the importance of playfulness as an instrument for learning mathematics, taking into account that the body allows to develop not only motor skills but also intellectual faculties involving high ...
    Thumbnail

    Los modelos de aprendizaje de Kolb, Honey y Mumford: implicaciones para la educación en cienciasOs modelos de aprendizagem de Kolb, Honey e Mumford: implicações para o ensino de ciências 

    Rodríguez Cepeda, Rodrigo
    El presente documento muestra los resultados de una investigación documental alrededor de dos modelos de aprendizaje fundamentados en la premisa de que cada persona aprende diferente, esta temática ha sido ampliamente ...
    Thumbnail

    Reading in infancy and childhood: incidence in the construction of the subject readerLa lectura en la infancia y niñez: incidencia en la construcción del sujeto lectorLeitura na infância e meninice: impacto na construção do sujeito leitor 

    Ortiz-Salazar, María Angélica; Peña Castaño, Juan Manuel
    This article considers that the periods of infancy and childhood substantially influence the construction of the subject reader. This process involves various actors: children, mothers, fathers, caregivers and teachers. ...
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAldana Bermudez, Eliecer (1)Campeón Becerra, Milton Cesar (1)Franco Pineda, Alexander (1)Medina Bejarano, Roberto (1)Nielsen Nino, Jaddy Brigitte (1)Ortiz-Salazar, María Angélica (1)Peña Castaño, Juan Manuel (1)Restrepo, Luis Fernando (1)Rodríguez Cepeda, Rodrigo (1)Rodríguez Manosalva, Yolanda (1)... View MoreSubject
    Aprendizaje (8)
    Aprendizagem (5)Learning (3)Academic Achievement (1)bio-pedagogy (1)biopedagogía (1)capacidade pedagógica (1)childhood (1)curso universitario. (1)didactic engineering (1)... View MoreHas File(s)
    No (8)
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback