• Navegar
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Search
    •   DSpace Home
    • Revistas
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-8 of 8

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Protest and student mobilization: exalted optimismProtesta y movilización estudiantil: el optimismo exaltado 

    Méndez Villamizar, Raquel; Rojas Betancur, Mauricio; Linares García, Johana
    The main purpose of this article is to present an analytical reconstruction of student mobilization and protest in the period 2011-2012, based on the testimony of student leaders of Universidad Nacional of Colombia, who ...
    Thumbnail

    Lealtad, satisfacción y rendimiento académico en los estudiantes de la uaslp-uamzmLoyalty, satisfaction and academic performance of UASLP-UAMZM students 

    Gómez Sánchez, David; Martínez López, Eugenia Inés; Recio Reyes, Ramón Gerardo; López Gama, Héctor
    El presente artículo se realizó con el objetivo de identificar el grado de lealtad, la satisfacción y el rendimiento académico de los estudiantes de las carreras de Licenciatura en Administración, Licenciatura en Mercadotecnia ...
    Thumbnail

    Pragma-dialectical analysis of college student’s formal oral argumentationAnálisis pragma-dialéctico en la argumentación oral formal de estudiantes universitarios 

    Rodríguez León, Daniel Mauricio; Valencia Leguizamón, Lina Mariana
    This article describes the latest results of the research: From the spontaneous oral speeches to the formal oral argumentative speech†. The proposal is addressed to teachers in training, and it´s been developed with ...
    Thumbnail

    Innovando en el aula universitaria a través de Dipro 2.0Innovating college class through Dipro 2.0 

    Marín Díaz, Verónica; Cabero Almenara, Julio
    La presencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la enseñanzauniversitaria es hoy una realidad incuestionable. A continuación se expone una experienciametodológica de carácter formativo relativa a la ...
    Thumbnail

    El género: una variable invisible pero sustantiva en la educación superiorGender: an invisible but substantial variable in higher education 

    Méndez Villamizar, Raquel; Rojas Betancur, Mauricio
    Se presenta una lectura cuantitativa sobre la distribución de la población de profesores de planta según sexo en la Universidad Industrialde Santander, desagregada por diferentes variables para el estudio de temas relacionados ...
    Thumbnail

    Valoración de los proyectos de grado sobre educación ambiental en la Universidad aplicando la hipótesis de progresiónEvaluation of undergraduate research projects on environmental education at university implementing the hypothesis of progression 

    Suárez Arias, Alba Leonilde; Junyent Pubill, Merce; García Gómez, Javier
    En este trabajo se aplica la hipótesis de progresión en la valoración de los proyectos de gradode los estudiantes en Educación Ambiental en la Universidad. Para ello, se han analizadolos proyectos realizados por los alumnos ...
    Thumbnail

    Education management: toward optimization of teacher training in higher education in ColombiaLa gestión educativa: Hacia la optimización de la formación docente en la educación superior en Colombia 

    Rico Molano, Alejandra Dalila
    The purpose of this reflection article is to analyze education management, as an important component of education, and more exactly, its fundamental role on teacher formation at the university; management optimizes all ...
    Thumbnail

    Teachers’ perceptions of repetition in the Bachelor in Spanish and Literature at UISPercepción docente del fenómeno de la repitencia en LICEL-UISPercepção dos professores sobre a repetição no bacharelado em espanhol e literatura na UIS 

    Arciniegas Díaz, Hugo Armando; Suárez Cruz, Pamela Andrea; Carreño Carrillo, Sergio Andrés
    This article intends to expand the knowledge about repetition in the Bachelor in Spanish and Literature at UIS, a phenomenon not greatly studied in the university, according to bibliographic tracing carried out prior to ...
    Guías de uso Guía de autoarchivoCarta de autorización de publicación

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorMéndez Villamizar, Raquel (2)Rojas Betancur, Mauricio (2)Arciniegas Díaz, Hugo Armando (1)Cabero Almenara, Julio (1)Carreño Carrillo, Sergio Andrés (1)García Gómez, Javier (1)Gómez Sánchez, David (1)Junyent Pubill, Merce (1)Linares García, Johana (1)López Gama, Héctor (1)... View MoreSubject
    universidad. (8)
    Educación superior (2)Higher education (2)students (2)University (2)university (2)university. (2)Academic performance (1)Argumentative speech (1)Critical discussion (1)... View MoreHas File(s)
    No (8)
    Universidad La Gran colombia
    Universidad La Gran Colombia - Biblioteca
    Biblioteca UGC - Koha
    Creative Commons

     


    Universidad La Gran Colombia - Bogotá D.C. Colombia.
    Cra 6 No. 12B - 40. PBX: 3276999
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback