Subcomunidades en esta comunidad

Envíos recientes

  • Grafógrafo volúmen XI. 

    Almonacid Marín, L; Barreto Méndez, Sandra Janeth; Cárdenas Berdugo, Paula Alejandra; Castro Hernández, Jenny Paola; González Sánchez, William Fernando; Falla Pérez, Jacobo Andrés; Lancheros Quintero, Johan David; Lozano Rodríguez, Jeimmy Nataly; Molano Parra, Sergio Alejandro; Rodríguez Rodríguez, Michel Dayan; Rojas Torres, Cindy; Ruiz Salinas, Natalia Katherin; Téllez Silva, Melissa; Veloza Maldonado, María José (2023-12-07)
    La ciudad no duerme, los poetas tampoco; y el incierto de la vida logra trascender las líneas marchitas de unas páginas que muchos leen, que quizá nadie lee. Entre tanto, esta realidad nos colma de la satisfacción de ...
  • Grafógrafo décima edición 

    González Sánchez, William Fernando; Bernal Segura, Paola Andrea; Cano Murillo, Santiago; Dimaté Gutierrez, Erika; Falla Perez, Jacobo; Rojas Torres, Cindy Yineth; Molano Parra, Sergio; Ruiz Salinas, Nathalia Katherine; Lozano Rodríguez Jeimy Nataly (2023-06-30)
    La revista Grafógrafo es un proyecto al interior de la Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana que busca fomentar habilidades escriturales en los estudiantes del programa. El décimo número tiene como tema el ...
  • Grafógrafo novena edición. 

    Godoy Avendaño, Julian; Vargas Perez, Angela María; Ramirez Villa, Kerly Alejandra; Bernal Segura, Paola Andrea; Cano Murillo, Santiago; Dimaté, Erika Jizeth; González Sánchez, William Fernando (2022-12-17)
    Humanidades y Lengua Castellana
  • El Grafógrafo. Octava Edición 

    Cediel Rincón, Jahir Camilo; Copéte, José Enrique; Holguín Beltrán, Liceth Dayana; González Sánchez, William Fernando; Martínez Gómez, Melissa Andrea; Méndez Guevara, Dana Vanesa; Vargas Perez, Angela María; Godoy, Christian Camilo; Muños Forero, Katherine (2022-06-30)
    Licenciatura en Humanidades y Lengua Castellana.
  • Incidende of academic practices in the professional dispositions 

    Quintero, Luz Mary; Villamizar Niño, Yazmín; Bolívar, Nathalia
    Este artículo presenta los resultados parciales de un estudio exploratorio sobre el papel del mentor en la construcción de una comunidad académica en los programas de Trabajo Social y Licenciatura en Inglés de la Universidad ...
  • Comunidades de práctica como plataformas de mejoramiento educativo 

    Flórez Cardoso, Milton César; Fernández Arbeláez, Olga Lucía
    El presente artículo da cuenta de una revisión bibliográfica sobre comunidades de práctica cultivadas en el contexto educativo. Su propósito es servir de base documental, para la visualización de un panorama preliminar, ...
  • Producción de textos argumentativos publicitarios sobre promoción lectora. Propuesta en la formación inicial de docentes 

    Giraldo Gaviria, David Mauricio
    La presente investigación tuvo como objetivo general potenciar la producción argumentativa publicitaria de los estudiantes del Programa de Formación Complementaria de la Escuela Normal Superior del Quindío. Lo anterior ...
  • Critical readings of Baudilio Montoya poetic work 

    Zambrano-Valencia, Juan David; Parra Hoyos, Edwin Leandro; Acevedo Carvajal, Juan Manuel
    This article answers the question: What are the readings that critics have made of the poetic work of the writer from Calarcá Baudilio Montoya? To answer it, we compiled a corpus of 250 texts, from which we selected 48. ...
  • The role of the State, Civil Society and School in the memories of violence 

    Ciro Solórzano, Luisa Fernanda; Miguel Ángel, Miguel Ángel
    This paper aims to reflect on the role of the State, Civil Society and School in the dynamics of memory in the periods of violence following the Southern Cone dictatorships and during the Colombian conflict. To do so, it ...
  • Constructing the Identity of the School Zone Inspector in Times of Complexity 

    Sandrone, Raquel Susana
    Immersed in the 21st century, characterized by the end of certainties, it is necessary to transmute the ways of doing school. Within the educational system, the institution of school supervision plays a fundamental role ...
  • ICT competency profiles in the teacher's educational practice to respond to the challenge of remote teaching 

    Valbuena Duarte, Sonia; Rodríguez González, Dariana; Tavera, Andrea Viviana
    Knowledge and skills in the use of technologies in the didactic and pedagogical sense in relation to the impacts on the teaching and learning processes have been a trend of study. This research focused its attention on ...
  • No todo es Prueba de Selección Universitaria: el Ranking como vía de inclusión a la universidad en Chile 

    Rodríguez Garcés, Carlos René; Padilla-Fuentes, Geraldo; Espinosa-Valenzuela, Denisse
    Por años, el sistema de selección universitaria ha enfrentado críticas por su intenso vínculo con características sociales y culturales de los y las postulantes, reproduciendo la segmentación que evidencia el espacio ...
  • Disposition Towards Critical Thinking, Academic Level, Gender and Problem Solving in Secondary Education 

    Piquer Ramada, José; Solaz-Portolés, Joan Josep; Sanjosé López, Vicente
    The purpose of this study was to investigate the possible influence of criticalthinking disposition, academic level and gender (independent variables) on theproblem-solving performance of high school students (dependent ...
  • Mobile technology in university learning 

    Tejada Campos, Jorge Nelson; Barrutia Barreto, Israel
    In the last decade, a significant number of initiatives aimed at using mobile technologies and applications for educational purposes have emerged, however, implementation has not been fully effective due to various ...
  • El poder de la colaboración: evaluación de una nueva e innovadora prueba WeQ 

    Schnitzler, Tobias
    En los últimos diez años ha habido un aumento en las investigaciones sobre el concepto de colaboración. Este artículo ofrece los resultados del aprendizaje colaborativo con enfoques metodológicos mixtos y datos empíricos ...
  • Analysis of the Purpose of Education: Dynamic Wholeness and Status Virtutis 

    Di Marco, María Elisa
    This study presents a comparative hermeneutical analysis regarding the purpose of education between Francisco Ruiz Sánchez and Thomas Aquinas. Indeed, a close relationship can be glimpsed in both of them in the categorizations ...
  • Trends in Education Systems in the 21st Century 

    Bernate, Jayson andrey
    This article of theoretical reflection arises from the academic space of trends and challenges of educational systems of the Doctorate in Educational Sciences of the Metropolitan University of Education, Science and ...
  • Perspectivas y expectativas docentes sobre las prácticas lectoras de estudiantes del primer año de Psicología 

    Villalonga Penna, María Micaela
    La lectura en la universidad en el área de las ciencias sociales implica trabajar con múltiples fuentes textuales y discursivas. Muchas veces los docentes pueden esperar que los estudiantes se comporten como lectores ...
  • Relationship between emotion and teaching-learning processes: state of knowledge 

    Anzelin, Ingrid; Marín-Gutiérrez, Alejandro
    The present work represents a review about the role of emotion in the teaching-learning processes.This has been a huge challenge, both from educators and emotion theorist, and it seems to be clearthat there is a disconnection ...
  • Análisis de la producción narrativa en niños desde las propuestas de Karmiloff, Karmiloff y Owens 

    Gutiérrez, Angie Tatiana; Fernández, María Fernanda
    The purpose of this article is to highlight children's oral narrative process. The analysis of the narratives was made from the theories of Kira Karmiloff, Annette Karmiloff and Robert Owens. Oral productions with short ...

Más